11 نکته درباره بهبود سئو مطالب – بخش اول

بهترین زمان برای بهبود سئو محتوای وبلاگ یا مشخص بهبود سئو در وردپرس زمانی است که آن را می‌نویسید. اما خب همیشه هم می‌توانید برگردید و مقالات و مطالب قدیمی را بهبود بخشید.

بهبود سئو وبلاگ و وبسایت به این دلیل حائز اهمیت است که باعث سرازیری ترافیک بیشتری به وبسایت شما خواهد شد. کارهای زیادی هم هست که می‌توانید انجام دهید تا به این ترافیک بیشتر دست پیدا کنید.

1. محتوایی متناسب با کلیدواژه ایجاد کنید

بسیاری از تازه‌کارها حدس می‌زنند که کاربرانشان چه چیزی دوست دارند و شروع به نوشتن درباره‌ی آن می‌کنند. بررسی کلیدواژه‌ها، تکنیکی است که وبلاگ‌نویسان و متخصصین سئو از آن استفاده می‌کنند. این روش به شما کمک می‌کند تا در پی موضوعاتی باشید که کاربرانتان بدان علاقه‌مند هستند. اما چطور؟ بر اساس داده‌های موتور جستجو.

با استفاده از این کلیدواژه‌ها می‌توانید استراتژی برای تولید محتوا ترسیم کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا ایده‌های خوبی برای نوشتن درباره علاقه‌مندی‌های کاربرانتان داشته باشید. برای این کار می‌توانید از SEMRush یا Ahrefs استفاده کنید. این ابزارها، داده‌های گسترده‌ای درباره کلمات کلیدی، تحلیل‌ رقابتی، ردگیری موقعیت کلیدواژه‌ها و چند ده ویژگی مفید دیگر در اختیار شما قرار می‌دهند.

ابزار دیگر Google Search Console گوگل می‌باشد که اطلاعات مفیدی درباره ورودی کاربران از جستجوی گوگل به وبسایت‌تان به شما ارایه خواهد داد.

2. کلیدواژه‌ها معنایی برای کلیدواژه‌ها کانونی خود بیابید

پس از اینکه بررسی کلیدواژه‌های خود را انجام دادید و ایده‌هایی درباره کلیدواژه‌ها داشتید، زمان انتخاب کلیدواژه‌ها است که بیشترین سهم جستجو را در عین حال پایین‌ترین رقابت دارد، باشید.

نام این کلیدواژه‌ها، کلیدواژه‌ها کانونی شما است. این کلیدواژه‌ها، عبارت جستجویی است که کاربرانتان به شدت به دنبال آن هستند.

اگر از پلاگین Yoast SEO استفاده می‌کنید، می‌توانید در تنظیمات سئوی مطلب‌تان کلیدواژه‌ها کانونی را انتخاب کنید. سپس نوبت کلیدواژه‌ها LSI است. این همان نتایج جستجوهای مرتبطی هستند که برای کلیدواژه‌ کانونی شما به نمایش در می‌آیند.

بایستی تا می‌توانید این کلیدواژه‌ها را در محتوای‌تان جا دهید تا از این طریق کامل‌ترین محتوا را برای کاربرانتان داشته باشید.

3- عنوان مفیدی برای پست وبلاگی‌تان انتخاب کنید

عنوان مطلب شما به شدت برای رتبه‌بندی در جستجوهای کاربران مهم است. یک عنوان خوب برای مطلب، پست شما را در جستجوی کاربران، بهتر و مرتبط‌تر نشان می‌دهد. مهمتر اینکه، وقتیکه کاربران، شما را در نتایج جستجو می‌بینند بیشتر تحریک به کلیک بر روی لینک وبسایت شما می‌شوند.

با استفاده از کلیدواژه‌ها کانونی انتخاب شده در عنوان می‎توانید عنوان به هدف خود یعنی بهبود سئو دست یابید.

علاوه بر افزودن کلیدواژه‌ها کانونی به عنوان مطلب، پیشنهاد می‌کنیم که تیتر مطلب‌تان را گیراتر و دلرباتر کنید؛ چرا که CTR یا نرخ کلیک نقش مهمی در بهبود سئو بازی می‌کند.

روش‌های زیادی برای نوشتن عنوان موثر برای یک پست وجود دارد. یک مورد که هنوز هم کاربرد دارد EMV یا ارزش احساسی بازاریابی است. این روش از کلمات قدرتمند که واکنش احساسی به خصوصی را در کاربر به کار می‌اندازد استفاده می‌کند؛ مانند هدیه، جایزه، بزرگ، میلیارد، ارزشمند، عجله، فورا، ارزان، دو برابر، هرگز دوباره، نهایی، اولین، حالا و …

4- لینک‌سازی داخلی را به عادت بدل کنید

وقتیکه برای مدتی وبلاگ‌نویسی کردید و محتوای کافی داشتید که کاربرانتان بخوانند می‌توانید از این روش استفاده کنید. با لینک‌سازی داخلی، می‌توانید خوانندگان جدید را برای بررسی مطالب مرتبط قدیمی‌تر به مطالب دیگر هدایت کنید.

لینک‌سازی داخلی، روشی عالی برای گسترش رابطه متنی بین مطالب جدید و قدیمی است. با این روش وضعیت بهبود سئو صفحه خود را افزایش خواهید داد. البته اشتباه تازه‌کارها این است که ارتباط یک طرفه‌ای بین مطالب خود ایجاد می‌کنند؛ یعنی پیوندی به مطالب قدیمی از مطالب جدید ایجاد می‌کنند. در حالیکه می‌توانید و می‌بایست به مطالب قدیمی هم بروید و پیوندی به مطالب جدید خود ایجاد کنید تا حداکثر بهره را از هر مطلب ببرید.

5. افزودن ویدیو و تصویر به مطالب وبلاگی‌تان

موتورهای جستجو اغلب محتوای تعاملی را در مقامی بالاتر در نتایج‌شان جای می‌دهند. تصاویر و ویدیوها به مراتب تعاملی‌تر از تنها متونی ساده محسوب می‌شوند. از تصاویر بین پاراگراف‌های خود استفاده کنید.

مطمئن شوید که تصویرتان برای سئو بهینه است. ویدیوها به نسبت تصاویر به مراتب تعاملی‌تر هستند. البته وردپرس برای کار با ویدیوها خیلی ایده‌آل و بهینه نیست و اغلب میزبان‌های اشتراکی نیز محیط خوبی برای مدیریت ویدیوها بر روی سرور نیستند.

ویدیو را در سرویس‌های به اشتراک‌گذاری ویدیو آپلود کنید.

6. توضیحات متا را به پست وبلاگی‌تان بیافزایید

توضیحات متا، یک تگ متا HTML است که می‌توانید به هر صفحه‌ای اضافه‌اش کنید. هدف این تگ، توصیفی کوتاه از مقاله‌تان برای موتورهای جستجو است. البته برخی از متخصصین سئو نیز معتقدند که تگ توضیحات سئو در یک صفحه کارایی‌اش را از دست داده است. بهرحال، خیلی‌های دیگر نیز مخالف این ادعا هستند.

یک توضیح متای خوب می‌تواند توضیحی به مراتب بیشتر درباره مقاله‌تان باشد. شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و لینکداین نیز از این توضیح زمانی استفاده می‌کنند که شما مطلب‌تان را در این سکوها به اشتراک می‌گذارید.

توضیحات متا برای بهبود سئو

همچنین به خاطر داشته باشید که حداقل به کلیدواژه کانونی در توضیحات متا به منظور جستجو اشاره کنید. محدودیت کاراکتری برای توضیحات متا، 155 کاراکتر است.

در همین محدوده 155 کاراکتر بمانید و به کلیدواژه کانونی در ابتدای توضیحات متا، بجای انتهای توضیحات اشاره کنید. این توضیحات در جعبه متا Yoast SEO وجود دارد.

ادامه در مطلب بعدی

مطالب مرتبط

تفاوت برچسب و دسته‌بندی در وردپرس – بهترین روش برای سئو

یکی از پربحث ترین موضوعات در خصوص مدیریت وبسایت و وبلاگهای وردپرسی به منظور داشتن سئویی بهتر دسته بندی یا برچسب است؟ تفاوت دسته بندی با برچسب چیست؟ تعداد بهینه دسته بندی در وردپرس چه تعداد است؟ تا چه تعداد دسته بندی کافیست؟ آیا اعمال یک مطلب به چند دسته بندی ایرادی ندارد؟ آیا محدودیتی […]

11 نکته درباره بهبود سئو مطالب – بخش دوم

ادامه از مطلب قبل: 11 نکته درباره بهبود سئو مطالب… 7- خوانایی مطلبتان را بالا ببرید خوانایی از منظر موتورهای جستجو عامل مهمی محسوب می شود. مقالاتی که خوانایی آسانتری دارند نسبت به مقالاتی که کاربرپسند نیستند، رتبه بالاتری دارند. هنوز هم کامپیوترها و صفحات موبایلی میزبان مناسبی برای خواندن محسوب نمی شوند. مطالعات نشان […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *