مهمترین نکات در سفارش طراحی سایت
علاوه بر سفارش طراحی سایت به روز شدن وبسایت، نحوه درست سفارش طراحی سایت بسیار مهم است. در عصر دیجیتالی امروز، داشتن یک سایت مفید برای هر کسب و کار یا فردی که به دنبال حضور آنلاین موفق است ضروریست. سایت شما به عنوان ویترین فروشگاه مجازی شما است و اغلب اولین نقطه تماس مشتریان محسوب میشود. چه در حال ساخت یک سایت باشید و چه سایت فعلی خود را تغییر میدهید، نکاتی را در ادامه خواهیم گفت که باید هنگام سفارش طراحی سایت در نظر داشته باشید.
هدف خود را مشخص کنید
قبل از شروع سفارش طراحی سایت، زمانی را صرف تعیین دقیق اهداف خود کنید. آیا به دنبال افزایش فروش آنلاین، یا ارایه اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات خود هستید؟ درک اهداف شما به شکل گیری طراحی و عملکرد سایت شما کمک می کند.
مخاطب خود را بشناسید
درک مخاطبان هدف شما کلید ایجاد سایتیست که مطابق نیاز کاربران شماست. هنگام سفارش طراحی سایت خود عواملی مانند جامعه شناسی، علایق و عادات مرور وب کاربران را در نظر بگیرید. تطبیق طراحی با علایق مخاطبان باعث بهبود تجربه کاربر و افزایش تعامل کاربران می شود.
تمرکز بر تجربه کاربری (UX)
سایتی که خوب طراحی شده باشد باید از نظر دیداری و مرور آسان باشد یا اصطلاحا UX خوبی داشته باشد. به چیدمان، سازماندهی محتوا و قابلیت استفاده سایت خود توجه کنید. هدف، ایجاد یک تجربه مرور یکپارچه است که بازدیدکنندگان را درگیر نگه می دارد و آنها را تشویق به مرور بیشتر می کند.
قابلیت نمایش درست سایت در موبایل
با افزایش تعداد کاربرانی که از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند، ضروری است که در زمان سفارش طراحی سایت به این نکته توجه داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که سایت شما واکنش گرا است، به این معنی که با اندازه های مختلف صفحه نمایش و دستگاه ها سازگار است و تجربه ای یکسان در همه سیستم عامل ها ارایه می دهد.
طراحی را ساده نگه دارید
از طراحی با گرافیک بیش از حد با چیدمانهای درهم ریخته و محتوای اغراق شده مانند استفاده زیاد از انیمیشن خودداری کنید. طراحی تمیز و مینیمالیستی را انتخاب کنید که پیامها و فراخوانهای شما را به صورت واضح و درست به کاربر ارایه میکند. سادگی نه تنها قابلیت استفاده را بهبود می بخشد، بلکه جذابیت دیداری سایت شما را نیز افزایش می دهد.
ثبات برند
سایت شما باید هویت برند شما را منعکس کند و با ساختار بازاریابی آفلاین شما سازگاری داشته باشد. لوگو، رنگ های برند و تایپوگرافی خود را برای ایجاد ظاهر و احساس منسجم ترکیب کنید. برندسازی مداوم به ایجاد اعتماد کمک می کند و پیام برند شما را تقویت می کند.
کیفیت محتوا
محتوای جذاب و مفید برای جذب بازدیدکنندگان و ایجاد تعامل ضروری است. روی کپیرایت، تصاویر و آیتمهای چندرسانهای با کیفیت بالا تمرکز کنید که پیام شما را بهطور موثر منتقل میکنند و محصولات یا خدمات شما را به نمایش میگذارند. مطالب را مختصر، مرتبط و شیوا بیان کنید.
اهمیت توجه به سئو در سفارش طراحی سایت
اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است تا در جایگاه خوبی در نتایج جستجوی کاربران قرار گیرد. کلمات کلیدی مرتبط را در محتوا، متا تگ ها و عناوین محتوای خود بگنجانید و سرعت و عملکرد سایت را بهینه کنید. یک سایت بهینه شده در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت و در نتیجه بهتر دیده خواهید شد.
استفاده از CTA یا کال تو اکشن
در وبسایت خود از CTA استفاده کنید. بازدیدکنندگان را به سمت صفحات مدنظر خود مانند خرید، پر کردن فرم تماس، یا اشتراک در خبرنامه هدایتکنید. CTAهایی را در سراسر سایت خود قرار دهید و مطمعن شوید که از نظر دیداری قابل توجه هستند. از زبان قانع کننده برای تشویق بازدیدکنندگان به کلیک روی CTA استفاده کنید.
آزمایش و تکرار
بعد از سفارش طراحی سایت و هنگامی که سایت شما فعال شد، عملکرد آن را زیر نظر بگیرید و از کاربران بازخورد بگیرید. از ابزارهای تحلیلی برای ردیابی معیارهایی مانند ترافیک، تعامل و نرخ تبدیل استفاده کنید. بخشهای قابل بهبود را شناسایی کنید و تغییرات را بر اساس آن اعمال کنید. سفارشی طراحی سایت و طراحی سایت یک فرآیند مداوم است و آزمایش و تکرار منظم برای بهینه سازی عملکرد و دستیابی به بهترین نتیجه ضروری است.
اهمیت دسترسپذیری یا Accessibility در سفارشی طراحی سایت
مطمعن شوید که سایت شما برای همه کاربران، از جمله افراد دارای معلولیت، قابل دسترس است. دستورالعملهای دسترسپذیری مانند دستورالعملهای دسترسی به محتوای وب (WCAG) را دنبال کنید تا مطمuن شوید که سایت شما برای همه کاربران قابل درک و قابل استفاده است. برای بهبود دسترسپذیری، عواملی مانند کنتراست رنگ، پیمایش صفحه کلید و متن جایگزین برای تصاویر را در حتما نظر بگیرید.
توجه به امنیت وبسایت
در هنگام سفارش طراحی سایت حفاظت از وب سایت و داده های کاربران آن باید در اولویت قرار گیرد. اقدامات امنیتی مانند رمزگذاری SSL، به روز رسانی منظم نرم افزار و سیاست های رمز عبور قوی را برای محافظت در برابر تهدیدات امنیتی و نقض داده ها اجرا کنید. نمایش سیگنالهای اعتماد مانند نشانهای امنیتی نیز میتواند به بازدیدکنندگان اطمینان دهد که در حال بازدید از یک وبسایت ایمن هستند و اعتماد به برند شما را ارتقا خواهد داد.
در هنگام سفارش طراحی سایت، وبسایت رقبا را در نظر بگیرید
وبسایتهای رقبای خود را زیر نظر داشته باشید تا از ترندهای روز آگاه بمانید. طراحی، محتوا و عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا بدانید که چگونه میتوانید وبسایتی متمایز داشته باشید. از رقبای خود بیاموزید تا از آنها جلوتر باشید و مزیت رقابتی خود را در بازار حفظ کنید.
برای سفارش طراحی سایت به دنبال بازخورد از کاربران باشید
از کاربران بازخورد بخواهید و نظر آنها را در خصوص مرور وبسایت جویا شوید. برای جمعآوری بازخورد در مورد قابلیت استفاده، مرور وبساسیت و رضایت کلی، آزمایش و نظرسنجیهایی را از کاربران دریافت کنید. از این بازخورد برای بهبود وبسایت و اعمال تغییرات برای بهینه سازی وب سایت خود به جهت بهبود تجربه کاربری کاربران استفاده کنید.
بهروز نگه داشتن طراحی سایت
دنیای دیجیتال پویا است و آنچه امروز یک استاندارد است ممکن است لزوما فردا اینطور نباشد. به طور مستمر استانداردها و طراحی وب سایت خود را با نیازهای روز کاربران بسنجید و بازخورد آنها را بررسی کنید. ذهنی باز داشته باشید، آزمایش کنید و همیشه آماده اصلاح بخشهای از وبسایت خود مطابق با نیاز کاربران باشید.
5 / 5. 3
دیدگاهتان را بنویسید