دسته: سئو و بهینه سازی

جدیدترین مقالات درباره سئو و بهینه سازی وبسایت برای طراحی وبسایت وردپرس؛ کمپین لینک‌سازی، سئو داخلی و سئو بیرونی، مبانی و اصول سئو و …

وردپرس

اگر اخیرا سرعت وبسایت خود با ابزارهای آنلاین بررسی کرده باشید، احتمالا با این پیشنهاد مواجه شده اید که بهتر است به جهت بهینه‌تر بودن و افزایش سرعت وبسایت خود فایل های CSS یا جاوا اسکریپت خود را کوچک سازی Minification کنید. CSS و جاوا اسکریپت ضروریات هر وبسایت محسوب می شوند – جاوا اسکریپت […]

توضیحات متا Meta Description چیست؟ در سالیان پیش، موتورهای جستجو از متن توضیحات متا برای رتبه بندی صفحات در نتایج جستجوی خود استفاده می کردند. در واقع موتور جستجو بایدو در چین نیز هنوز همین کار را می کند. بهرحال در سئو امروزی مشخص شده است که دیگر استفاده از این ترفند برای بهبود سئو […]

تگ هدینگ چیست؟ تگ هدینگ، تگ HTML است که برای تمایز هدینگ‌ها یا تیترها (h1) و زیرتیترها یا زیرهدینگ‌ها (h2 تا h6) در یک صفحه نسبت به باقی محتوا استفاده می شود. این تگ ها به عنوان تگ هدینگ یا خیلی ساده تگ هدر شناخته می شوند. مهمترین تگ هدینگ، تگ h1 است و کم […]

چرا تگ عنوان از نظر سئو اهمیت فراوان دارد؟ برخلاف باور عموم، تگ عنوان، تگ متا محسوب نمی شود بلکه تگ HTML است که در <head> صفحه قرار دارد. تنها تفاوت واقعی بین یک تگ عنوان و یک تگ متای واقعی این است که طبق گفته W3C تگ های عنوان عناصر لازم صفحه هستند در […]

خزنده موتور جستجو Crawler چیست؟ خزنده موتور جستجو یا Crawlerها که عنکبوت یا Spider، ربات یا به شکل ساده بات نیز نامیده می شوند، برنامه یا اسکریپت هایی هستند که به شکل سیستمی و خودکار صفحات را بر روی اینترنت مرور می کنند. هدف این مرور خودکار نوعا خواندن صفحاتی است که خزنده موتور جستجو […]

تگ Canonical، که rel canonical نیز نامیده می شود، تگ HTML است که به موتورهای جستجو می گوید که آدرس مشخص شده نسخه اصلی و نهایی از صفحه می باشد. جدول محتوا: چرا تگ Canonical اهمیت دارد؟ تگ Canonical چگونه به وبسایت شما کمک می کند؟ افزودن تگ Canonical به صفحات بهترین روش استفاده از […]

شاید بدانید که گوگل از 200 عامل رتبه بندی PageRank در الگوریتمش برای رتبه بندی نتایج جستجوی کاربر استفاده می کند. برخی از این عوامل تایید شده اند، برخی غیررسمی هستند و برخی دیگر نیز از طرف متخصصین سئو مطرح شده است. در این نوشته به 69 مورد ابتدایی این لیست: عوامل دامنه و عوامل […]

پیش از اینکه نوشته بعدی خود را منتشر کنید بایستی با استفاده از موارد زیر از بهینه سازی مطالب خود برای خوانندگان، عنکبوت های جستجو و اهداف بازاریابی که مد نظر دارید اطمینان حاصل کنید. در ادامه 36 نکته مهم در خصوص بهینه سازی مطالب و نوشته‌ها خواهید دانست. 1. تیتر مناسب بنویسید. حداقل یک […]

برای کمک به یافت آن چیزی که به دنبال آن هستید، گوگل از نشانه های ویژه ای به این منظور استفاده می کند که به آنها عملگر گوگل گفته می شود. این عملگرها به شما در یافتن موضوعی به خصوص کمک کرده و عبارات مشخصی را از موتورهای جستجو حذف می کنند و به شما […]