تگ عنوان چیست و اهمیت آن از نظر سئو
چرا تگ عنوان از نظر سئو اهمیت فراوان دارد؟
برخلاف باور عموم، تگ عنوان، تگ متا محسوب نمی شود بلکه تگ HTML است که در <head> صفحه قرار دارد. تنها تفاوت واقعی بین یک تگ عنوان و یک تگ متای واقعی این است که طبق گفته W3C تگ های عنوان عناصر لازم صفحه هستند در حالیکه تگ های متا اختیاری هستند.
تگ عنوان یا Title Tag، همانطوری که از نامش پیداست عنوان صفحه را تعریف می کند. این تگ ها یکی از مهمترین عوامل سئو داخلی محسوب می شوند. موتورهای جستجو به شدت به تگ های عنوان برای تفسیر موضوع صفحه وابسته هستند و در واقع انتظارات شما از یک صفحه را بیان می کنند.
تگ عنوان همچنین توسط مرورگرها برای تب و توضیحات بوکمارک و توسط شبکه های اجتماعی هنگام به اشتراک گذاری یک لینک استفاده می شوند. تگ عنوان با توضیحات متا توسط موتورهای جستجو ترکیب می شوند تا نمایه یک وبسایت را در نتایج جستجو تشکیل دهند و همچنین توسط سکوهای شبکه اجتماعی برای نمایش محتوای یک لینک در هنگام به اشتراک گذاری استفاده می شوند.
چگونه از تگ عنوان برای سئو استفاده کنم؟
وقتیکه به شکل درستی از تگ عنوان استفاده کنید، بایستی به شکل زیر در صفحه شما جای داده شود:
<title>پکیج سئو داخلی وبسایت</title>
تقریبا تگ عنوان، تگ ساده ای محسوب می شود. اما یک سری شرایط وجود دارد که بایستی برای بهینه سازی تگ عنوان کلمه کلیدی هدف هر صفحه دنبال شود.
- کلمات کلیدی: از آنجاییکه یکی از مهمترین عوامل از نظر سئو است، یکی از مهمترین جایگاه ها برای استفاده از کلمات کلیدی هدف نیز می باشد. موتورهای جستجو به کلماتی که در آغاز عنوان قرار دارند اهمیت بیشتری قائل می شوند. پس از کلمات کلیدی در ابتدای عنوان متن خود استفاده کنید. بهترین روش استفاده از یک کلمه کلیدی در هر عنوان است. اگر از بیش از یک کلمه کلیدی در یک تگ استفاده کنید، فرمت استاندارد «کلمه کلیدی اصلی – کلمه کلیدی دوم | کلمه کلیدی سوم» می باشد.
- طول: طول ایده آل برای عناوین صفحه بین 50 تا 60 کاراکتر (از جمله فاصله) و حداکثر 65 کاراکتر است. هرچیزی بیشتر از این تعداد در نتایج بریده خواهد شد و به جای آن از … استفاده می شود. استفاده از این قابلیت در واقع باعث افزایش و بهبود رتبه وبسایت نخواهد شد اما نمایه جستجو شما را جذابتر کرده و نرخ کلیک بر روی آن را بالا می برد. و همین اتفاق در واقع سیگنال رتبه بندی هم محسوب می شود.
- زبان طبیعی: وقتیکه تگ عنوان را می نویسید بایستی از زبان طبیعی استفاده کنید؛ یعنی شکل طبیعی به آن بدهید. موتورهای جستجو در شناسایی وبسایت هایی که قصد فریب آنها را در بالا بردن رتبه خود در نتایج جستجو دارند را به خوبی شناسایی می کنند. استفاده از کلمات کلیدی زیاد، و سرشار کردن عنوان نوشته از کلمات کلیدی و تکرار اینکار به شکل مداوم برای به دست آوردن جایگاه بهتر در نتایج جستجو در واقع نتیجه عکسی برای شما در پی خواهد داشت.
- منحصربهفرد بودن: از آنجاییکه عنوان صفحه نشانه قدرتمندی برای موتورهای جستجو محسوب می شود، هر صفحه ای بایستی عنوان خودش را داشته باشد. صفحاتی که تگ عنوان منحصربهفرد خود را ندارند در معرض خطر محتوای تکراری که پیشتر درباره آن در اینجا صحبت کردیم قرار می گیرند.
0 / 5. 0
دیدگاهتان را بنویسید