سئو ویدیو

سئو چیست

سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو یا search engine optimization است. علاوه بر معرفی برند، سئو، روشی برای افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وبسایت محسوب می شود.

سئو درباره چیزی است که مردم به صورت آنلاین به دنبال آن هستند، پرسش هایی که به دنبال پاسخی برای آن هستند، کلماتی که کاربران از آن استفاده می کنند و نوع محتوایی که قصد استفاده از آن را دارند. اگر پاسخ این پرسش ها را بدانید، می توانید افراد را به وبسایت خود بکشانید.

اصول موتورهای جستجو

موتورهای جستجو ماشین های پاسخ هستند. این ماشین ها میلیاردها تکه محتوا را جمع آوری کرده و هزاران عامل را در نظر می گیرند تا تعیین کنند که چه پاسخی برای چه عنوان جستجویی مناسب است. موتورهای جستجو تمام اینکارها را با کشف و دسته بندی تمام محتوای در دسترس بر روی اینترنت (صفحات وب، پی دی اف، تصاویر، ویدیو و …) از طریق روندی که «خزیدن و شاخص گذاری» نامیده میشود انجام می دهند.

چه نتیجه جستجویی ارگانیک محسوب می شود؟

نتایج جستجوی ارگانیک، نتایجی هستند که بر اساس نتیجه جستجوی طبیعی کاربران به دست آمده است و نه تبلیغات گوگل ادز که در قبال دریافت وجه صورت میگیرد. تشخیص تفاوت نتایج جستجوی حاصل از تبلیغات در مقابل نتایج ارگانیک با وجود برچسب Ad در کنار عنوان نتیجه کاری آسان است.
امروزه صفحات نتایج موتور جستجو که SERP خوانده می شود پر از نتایج ارگانیک و تبلیغاتی است. برخی از این نتایج شامل جعبه های پاسخ هستند؛ مانند اسلایدر تصاویر، پاسخ های خلاصه و همگی ویژگی های جدید SERP هستند و توانسته اند توجه کاربران را به خود جلب کنند.

11 نکته درباره بهبود سئو مطالب

بهترین زمان برای بهبود سئو محتوای وبلاگ یا مشخص بهبود سئو در وردپرس زمانی است که آن را می‌نویسید. اما خب همیشه هم می‌توانید برگردید…

به عنوان مثال اگر عبارت «وضعیت هوای رشت» را در گوگل بجویید با یک جعبه پیش‌بینی هوا مواجه می شوید که وضعیت هوای این شهر را در روز جاری و روزهای آتی به شما نشان می دهد. و اگر عبارت «رستوران های اصفهان» را در گوگل جستجو کنید با جعبه پاسخی مواجه می شوید که در قسمت بالایی مکان رستوران ها بر روی نقشه و در بخش پایینی جزییات تماس آنها را خواهید دید.

به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو از تبلیغات پول درمی آورند. هدف آنها حل بهتر عبارات جستجو است تا جویندگان را حفظ کرده و بیشتر در SERP حفظ کنند.
برخی از ویژگی های SERP در گوگل ارگانیک هستند و تحت تاثیر SEO می باشند.

چرا سئو SEO مهم است؟

در حالیکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر سکوهای آنلاین می توانند ترافیک را برای وبسایت تان به ارمغان بیاورند، اغلب ترافیک آنلاین از سمت موتورهای جستجو ایجاد می شود.

نتایج جستجوی ارگانیک کلیک های بیشتری را دریافت می کند. برای مثال طبق آمار منتشره توسط moz.com تنها 2.8 درصد از افراد بر روی تبلیغات کلیک می کنند.
سئو SEO تنها کانال بازاریابی آنلاین است که در صورتیکه به درستی مدیریت شود می تواند بسیار سودده باشد. اگر محتوای مناسب و درخور توجهی با کلمات کلیدی درست ایجاد کنید می توانید ترافیک تان را روزبه‌روز بیشتر کنید؛ درحالیکه تبلیغات نیاز به تامین سرمایه دارد.
بهینه سازی وبسایت می تواند اطلاعات بهتری را به موتورهای جستجو ارایه کند تا از این طریق محتوای شما به درستی شاخص گذاری شده و به شکل بهتری در نتایج جستجو نشان داده شود.

بسته به پهنای باند شما، درخواست یادگیری، و پیچیدگی وبسایت تان، میتوانید یک سری کارهای سئو را خودتان انجام دهید. یا اینکه ممکن است به این نتیجه برسید که به کمک یک حرفه ای احتیاج دارید.

موتورهای جستجو اهداف مشترکی را در صنعت سئو ایفا می کنند. هدف موتورهای جستجو کمک به شماست. در واقع گوگل راهنمای شروع کار بهینه سازی برای موتور جستجو هم دارد. گوگل به وبمسترها و سئوکارها از طریق فروم کمک وبمستر یاری می رساند. درحالیکه این راهنماها از موتورجستجویی به موتورجستجوی دیگر متفاوت است، قواعد اصلی یکسان هستند: سر موتور جستجو کلاه نگذارید.

راهنمای وبمستر گوگل

قواعد اصلی:

  • صفحات وب را برای کاربرانتان بسازید نه موتورهای جستجو
  • کاربرانتان را فریب ندهید
  • از فریب هایی که قصد بهبود رتبه بندی در موتور جستجو را دارد دوری جویید
  • به این فکر کنید که چه چیزی وبسایت شما را منحصر به فرد، باارزش کرده و باعث حضور دوباره کاربر می شود

مواردی که بایستی از آن دوری کنید:

  • تولید خودکار محتوا
  • همکاری در مهندسی لینک
  • ساخت صفحات بدون محتوای اصلی یا اندک (یعنی کپی کاری محتوا از اینطرف و آنطرف)
  • Cloaking – روش نماش محتوای متفاوت به موتور جستجو نسبت به کاربر
  • متن و پیوندهای مخفی
  • صفحات مدخل – صفحاتی که برای جستجوهای به خصوصی ساخته می شوند تا ترافیک وبسایت تان را افزایش دهند

راهنمای وبسمتر شدن

قواعد اصلی:

  • ارایه محتوای درگیرکننده، عمیق، شفاف و قابل درک برای وبسایت تان
  • عنوان را شفاف و مرتبط نگاه دارید
  • با لینک ها به عنوان نشانه ای از محبوبیت رفتار شود
  • نفوذ اجتماعی و به اشتراک گذاری اجتماعی نشانه های مثبتی هستند و می توانند در بلندمدت بر رتبه وبسایت شما تاثیر گذارند
  • سرعت صفحات مهم است، علاوه بر این در تجربه مثبت کاربر نقش مهمی ایفا می کند
  • از خصوصیت Alt تصاویر بهره جویید و تصاویرتان را توصیف کنید تا موتورهای جستجو محتوا را بهتر درک کنند.

مواردی که بایستی از آن دوری کنید:

  • محتوای طولانی، صفحاتی که اغلب تبلیغ نمایش می دهند یا پیوندهای تبلیغاتی یا باعث تغییر مسیر کاربر به وبسایتی دیگر می شوند اغلب رتبه خوبی نخواهند داشت.
  • تکنیک های ناسالم لینک گذاری که هدفش افزایش تعداد پیوندهای درونی است می تواند منجربه خروج از ایندکس گذاری وبسایت تان شود.
  • از ساختار تمیز، موجز و کلمه کلیدی اختصاصی URL اطمینان یابید. پارامترهای پویا می تواند باعث کثیف شدن URLهای شما شده و باعث ایجاد مساله محتوای تکراری شود.
  • URLهای خود را توصیفی، کوتاه، غنی از کلمات کلیدی سازید و از کاراکترهای غیرحرفی بپرهیزید.
  • محتوای خود را از لینک های جاوااسکریپت، فلش و … عاری کنید.
  • محتوای تکراری
  • Cloaking – روش نمایش محتوای متفاوت به موتورهای جستجو
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question