بیش از پیش، اهمیت کیفیت لینک سازی دوچندان شده است زیرا گوگل وبسایت هایی که لینک های اسپم یا بی کیفیت می سازند، را مجازات می کند. تکنیک هایی مانند گزارش آگهی و ثبت در دایرکتوری به صورت معمول توسط شرکت های سئو توصیه می شد چرا که این روشها به خوبی کار می کردند و در صورت عملکرد صحیح ریسک اندکی متوجه شما میشد. بهرحال حالا با وجود بهروزرسانیهای پنگون از جانب گوگل همه چیز تغییر کرده و گوگل به شدت به وبسایت هایی که این تکنیک های لینک سازی بی کیفیت را دنبال می کنند ضربه می زند.
لینک های طبیعی
این نوع لینک در سئو لینک مقدس محسوب می شوند. در اصل، اینها لینکهایی هستند که شما خواستار آن نبودید چرا که به صورت داوطلبانه توسط مالکین وبسایت دیگری درج شدهاند. این اتفاق در واقع موثرتر از روشی است که از کسی بخواهید اینکار را برای شما انجام دهد. البته خب بایستی لینک دهنده هم دلیل خوبی برای انجام اینکار داشته باشد و بایستی بسیاری از وبسایتها را متوجه این دلیل خوب کنید.
یک نمونه از دلیل خوب می تواند تکه محتوایی درجه یک باشد که شما ساخته اید و در اختیار چندین وبلاگنویس صاحب نفوذ گذارده اید و در نتیجه وبلاگنویس های بیشتری نیز از این اتفاق با خبر شده اند. انجام اینکار بسیار سخت است و به زمان نیازمند است، که شاید هم به همین دلیل باشد که این نوع لینک ها در حقیقت باارزش ترین نوع لینک محسوب می شوند.
لینک سازی دستی
این نوع لینک سازی در واقع معمول ترین نوع لینک سازی است که از آن در سئو استفاده می کنید، مخصوصا اگر که به تازگی کارتان را شروع کرده اید و کسب و کارتان هنوز کوچک و ناشناخته است. برای اینکار با مالکین وبسایت و وبلاگنویسان تماس گرفته و از آنها میخواهید که به شما لینک بدهند.
دوباره بایستی دلیلی برای لینک دادن به شما داشته باشند، در ضمن بایستی با افرادی تماس بگیرید که کسب و کار مرتبطی با شما دارند.
لینکهای ایجاد شده توسط خودتان
این نوع لینک ها نیز این روزها به شدت مورد توجه قرار گرفته اند، در واقع روشی جعلی برای فریب دادن موتورهای جستجو هستند تا اینطور فکر کنند که در واقع تکه محتوایی مرتبط و بااهمیت تولید شده است. با معرفی الگوریتم پنگون در سال ۲۰۱۲ و به روزرسانی های بعدی برای آن، گوگل شروع به اعتبارزدایی و مجازات این نوع لینک ها نمود.
به این دلیل که این نوع لینک ها به صورت طبیعی ایجاد نشده اند، از ارزش بسیار کمتری نسبت به سایر انواع لینک برخوردارند. درگذشته اینکار برای وبسایت از نظر سئو مفید بود اما حالا بایستی نسبت به استفاده از این نوع لینک ها دقت زیادی به خرج دهید. چندین نمونه از این لینک ها:
- دیدگاه های وبلاگ که تایید نشده اند
- دایرکتوری مقالات
- امضای پست میهمان
- ابزارکهای جایگذاری شده
- اینفوگرافی جایگذاری شده
- صفحات کاربری
- امضا در انجمن های گفتگو
- و …
همواره بایستی از لینک هایی که به صورت دستی وارد شده اند اجتناب کنید. در عوض بایستی بر تاکتیک هایی متمرکز شوید که به شما لینک های طبیعی می دهند تا از این طریق وبسایت و کسب و کار شما ارزشمند شود.
دیدگاهتان را بنویسید