روش های لینک سازی

روش‌های لینک سازی بسیاری وجود دارد. روش درست بستگی به منابعی دارد که در اختیار دارید و اینکه در چه بخشی از بازار فعالیت می کنید. صنایعی که تثبیت شده تر و رقابتی تر هستند اغلب نیازمند کمپینی پربارتر در عرصه لینک سازی هستند. در دیگر بخش ها، و اغلب بخش های جدید که در حال رشد هستند، موقعیت های زیادی برای تعامل با وبلاگنویس ها و ساخت یک جامعه وجود دارد.

انواع لینک سازی در سئو: لینک بد و لینک خوب

روش‌های لینک سازی: لینک سازی محتوایی

یکی از روش های لینک سازی، لینک سازی محتوایی است. در واقع در این روش، ارزشی را ایجاد می کنید تا از این طریق لینک هایی را نیز به دست آورید. این روش، شکلی از محتوا بوده و می تواند چیزی شبیه به این باشد:

  • یک اینفوگرافی
  • تصویرسازی داده ها
  • پست راهنما درباره چگونگی انجام…
  • یک ویدیو
  • گالری تصاویر

شما این ارزش ها را به منظور به دست آوردن لینک به آنها از افرادی که این موارد را جالب، مرتبط، مفرح، آگاه کننده و … می یابند، به دست می آورید. بایستی طی زمان به این مرحله برسید که محتوای‌تان را در اختیار چند اینفلوئنسر وبلاگنویس قرار می دهید و آنها در واقع کلام شما را اشاعه می دهند. برای رسیدن به این نقطه به زمان نیاز دارید و بایستی سرمایه گزاری های زیادی را نیز در ساخت محتوایی ارزشمند انجام دهید.

لینک سازی در سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

پست میهمان

وبلاگ نویسی به صورت میهمان روندی است که در آن از طریق وبسایت های دیگر تکه محتوایی که در وبلاگ خود نوشته اید را منتشر می کنید. در حالیکه اغلب اوقات روشی موثر برای دستیابی به لینک با استفاده از محتوای بسیار باکیفیت است، گوگل به سراغ وبسایت هایی که از این روش با محتوای بی کیفیت سواستفاده می کنند می رود.

پست میهمان به روشی معمول در سئو بدل شده است، اما به شکل فزاینده ای خودکارسازی شده و از کیفیت پست ها کاسته شده است. اگر که بتوانید محتوایی با کیفیت بالا تولید کنید، وبسایت های مشهور زیادی هستند که با افتخار پست میهمان را خواهند پذیرفت. از این پست ها نبایستی برای ساخت فقط لینک استفاده کرد چرا که مورد غضب گوگل واقع خواهید شد.

لینک سازی شکسته

اینترنت پر از لینک های شکسته است. اغلب اوقات، این لینک های شکسته در صفحات باارزش و با کیفیت وجود دارند. لینک سازی شکسته روشی بسیار محبوب است که به وبمستران کمک می کند تا لینک های شکسته وبسایت خود را با اعمال جایگزین برای آن لینک تعمیر کنند.

احیای لینک

احیای لینک اندکی با لینک سازی شکسته متفاوت است. احیای لینک روشی است که در آن لینک هایی را تعمیر می کنید که زمانی به وبسایت شما اشاره می کردند یا به بخشی اشاره داشتند که حالا دانستید ارزش سئو زیادی ندارند یا نداشتند. استراتژی های مختلفی برای احیای لینک وجود دارد.

سه روش برای افزایش ترافیک وبسایت و بازدید کننده جدید

صفحات 404

این لینک ها به صفحاتی از وبسایت شما اشاره می‌کنند که دیگر وجود ندارند. بعد از یافتن این صفحات در وبسایت خود می توانید آنها را به جایی دیگر هدایت کرده یا اصلاحشان کنید یا از مدیر وبسایت بخواهید که آن لینک را تغییر دهد.

بدون اشاره به برند

گاهی اوقات می بینید که سایرین به شما یا محتوای شما اشاره می کنند بدون اینکه لینکی به آن بدهند. اغلب اوقات یک ایمیل ساده به نویسنده چنین پست هایی می تواند منجربه درج لینک شما در مطلب شود.

تصویر بدون لینک

گاهی اوقات وبسایت هایی به تصاویر مطالب شما اشاره می کنند بدون اینکه حق شما را برای تصویر در نظر بگیرند. خارج از حق کپی رایت و حقوقی که برای شما وجود دارد موقعیت خوبی ایجاد می شود که بتوانید درخواست لینک به خود را کنید.

برای بررسی چنین مواردی می توانید از Google Image Search و TinEye استفاده کنید و وبسایت هایی را بیابید که از تصاویر شما استفاده کرده اند.

دنیایی از روش های لینک سازی

در این مطلب تنها به چند مورد از تکنیک های لینک سازی متفاوت اشاره شد. اما روش‌های به خصوصی که از آنها بهره می‌برید بستگی به منابع، خلاقیت، هنر، مخاطب و زمان در دسترس شما دارد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question