سبد خرید0

سبد خرید شما خالی است.

seo-content

پیش از اینکه نوشته بعدی خود را منتشر کنید بایستی با استفاده از موارد زیر از بهینه سازی مطالب خود برای خوانندگان، عنکبوت های جستجو و اهداف بازاریابی که مد نظر دارید اطمینان حاصل کنید. در ادامه 36 نکته مهم در خصوص بهینه سازی مطالب و نوشته‌ها خواهید دانست.

1. تیتر مناسب بنویسید. حداقل یک ایده برای عنوان نوشته خود داشته باشید. دانستن تیتر پیش از اینکه شروع به نوشتن کنید به شما کمک می کند که در حدود موضوع مانده و نسبت به عنوان تعیین شده وفادار بمانید.

2. مخاطب خود را بشناسید. دقیقا بدانید که نوشته خود را برای چه دسته کاربرانی آماده می کنید. وقتی که مخاطب محتوای خود به شکل دقیق شناختید، سرراست بودن نوشته‌تان بسیار آسان تر است.

3. هدف خود را بدانید. محتوای دیجیتال بایستی با طرح بازاریابی که در ذهن دارید ایجاد شود. بنابراین یکی از اولین چیزها در این لیست بایستی شناسایی هدف برتر برای محتوای وبلاگ باشد.

4. یک کلمه کلیدی اصلی تخصیص دهید. با استفاده از ابزارهای مختلف بهترین کلمه کلیدی برای نوشته خود را تعیین کنید. کلمه کلیدی بایستی به درستی بیانگر موضوع باشد و از طرفی دیگر بهترین کلمه کلیدی برای زمینه‌ای باشد که در آن فعالیت می کنید. این کلمه کلیدی بایستی نسبتا محبوب باشد و سختی ای داشته باشد که بتوانید برای آن کلمه رتبه ای دست و پا کنید.

رتبه الکسا: بهبود و افزایش رتبه

5. از کلمه کلیدی اصلی در تیتر مطلب خود استفاده کنید. یکی از موارد دیگر برای بهینه سازی مطلب، این است که اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی اصلی را در عنوان نوشته خود به کار برده اید.

6. چند کلمه کلیدی ثانوی تعیین کنید. گام موثر بعدی برای بهینه سازی مطالب، یافتن کلمات کلیدی مرتبط برای استفاده در نوشته تان است. سه یا چهار کلمه کلیدی انتخاب کنید که به کلمه کلیدی هدف نوشته تان مرتبط باشند.

7. بیش از 300 کلمه بنویسید. به اندازه ای بنویسید که موضوع مورد نظر شما به صورت کامل پوشش داده شود و البته بهترین روش نوشتن بیش از 300 کلمه است تا از این طریق به موتورهای جستجو بگویید که نوشته شما منبعی کامل است.

8. ارزش سازی کنید. همانطور که نوشته خود را نگارش می کنید، جزییات، وقایع، آمار، اخبار و سایر اطلاعاتی که باارزش هستند و به کمک خوانندگان می آیند را ارایه کنید.

9. نشان بدهید اما نگویید. بخش مهمی از بهینه سازی مطالب، استفاده از نمونه هایی است که به مخاطبین کمک می کند تا عمیقا موضوع را درک کنند و پیغامی را که تلاش در رساندن آن دارید دریافت کنند.

10. از صدایی فعال استفاده کنید. با استفاد از صدا و نگرش فعال، نوشته خود را جذاب نگاه دارید. از نگرش گذرا به موضوع دوری کنید که می توانید از ارزش محتوای شما بکاهد.

توضیحات متا و استفاده از آن برای سئو

11. محتوای خود را در سطح بالایی نگاه دارید. در حالیکه کیفیت نوشته بایستی بالا باشد آن را ساده نگاه دارید. از ساختار پیچیده برای جمله بندی یا اصطلاحات اصطلاحا قلمبه سلمبه استفاده نکنید که خواننده خود را از دست خواهید داد!

12. محتوادزدی نکنید. محتوایی که می سازید بایستی همیشه اولین باشد و هرگز از وبسایت های دیگر کپی نشده باشد. کپی کاری از وبسایت های دیگر می تواند منجربه مجازات در جستجو برای وبسایت تان شود.

13. از منابع معتبر استفاده کنید. اگر از اطلاعات یا نقل قول هایی از دیگر وبسایت ها استفاده می کنید، منابع را در نوشته خود بیاورید.

14. از زیرتیترها استفاده کنید. برای بهینه سازی مطالب بایستی محتوای خود را با استفاده از زیرتیترها در کل نوشته ها به بخش هایی از متن تقسیم کنید.

15. از کلمه کلیدی اصلی در حداقل یکی از زیرتیترها استفاده کنید. بخشی از نوشته شما بایستی درج کلمه کلیدی در حداقل یک زیرتیتر باشد.

16. شکستن پاراگراف های بزرگ. محتوای دیجیتال بایستی منعطف باشد تا بتوانید با شکستن بلاک های بزرگ متن و پاراگراف با افزودن پاراگراف های جدید خواندن را راحت تر کنید.

17. اطلاعات مهم را برجسته کنید. یکی از مهمترین موارد در بهینه سازی مطالب برای سئو، استفاده از ویژگی های فرمت بندی است که نوشته را قابل درک تر می کند. بولد کردن، ایتالیک کردن یا از روش های دیگر برای برجسته کردن اطلاعات مهم در نوشته خود استفاده کنید.

18.از تصاویر گرافیکی استفاده کنید. محتوای شما بایستی شامل تصاویر، ویدیو و ترجیحا پست از شبکه های اجتماعی باشد که نوشته شما را جذاب تر و درگیرکننده‌تر می سازد.

19. مطمئن شوید که تصاویر در ابعاد صحیح خود قرار دارند. تصاویری که خیلی بزرگ باشند از سرعت وبسایت خواهند کاست و از این رو در بهینه سازی مطلب بایستی این مورد مهم را در نظر داشته باشید.

20. افزودن کلمه کلیدی اصلی به تگ توضیح تصویر. از کلمه کلیدی صفحه در تگ توضیحات تصویر برای بهبود سئو وبسایت خود استفاده کنید.

بهبود سئو: روش‌های لینک سازی

21. از کلمه کلیدی اصلی در عنوان و نام فایل تصویر استفاده کنید. وقتیکه تصاویری را به نوشته خود می افزایید از کلمه کلیدی اصلی در نام اصلی فایل و عنوان استفاده کنید.

22. مراقب تصاویر حاوی حق کپی رایت باشید. مطمئن شوید که حق انتشار تصاویر را دارید و از مسایل مربوط به حق کپی رایت در خصوص تصاویر و ویدیوهای دیجیتال آگاه باشید.

23. از کلمه کلیدی اصلی در عنوان صفحه استفاده کنید. مطمئن شوید که عنوان نوشته شما شامل کلمه کلیدی اصلی مدنظرتان می شود. مطمئن شوید که عنوان صفحه منحصربه‌فرد است تا از این طریق از مسایل مربوط به تگ عنوان دوگانه که به سئو وبسایت ضربه می زند دور باشید.

24. از کلمه کلیدی اصلی در توضیحات متا استفاده کنید. کلمه کلیدی اصلی را در توضیحات متای نوشته که نبایستی بیشتر از 320 کلمه باشد بیاورید.

25. از کلمه کلیدی اصلی در پاراگراف اول استفاده کنید. نکته دیگر در خصوص بهینه سازی مطالب در نظر گرفتن کلمه کلیدی اصلی در اولین پاراگراف نوشته است تا از این طریق سیگنال های مثبتی را به عنکبوت های موتور جستجو ارسال کرده باشید.

26. از کلمه کلیدی اصلی در انتهای نوشته خود استفاده کنید. وقتی که به پایان نوشته خود نزدیک می شوید از کلمه کلیدی اصلی مد نظر خود استفاده کنید.

27. در استفاده از کلمه کلیدی اصلی زیاده روی نکنید. نوشته خود را با کلمه کلیدی مدنظر خود بمباران نکنید. این کار در جهت خلاف بهینه سازی مطلب است. کلمه کلیدی اصلی بایستی حدود 2% نوشته‌تان را پوشش دهد.

28. از هر کلمه کلیدی جانشین حداقل یکبار در نوشته خود استفاده کنید. کلمه کلیدی اصلی را با افزودن حداقل یکبار کلمه کلیدی مرتبط در نوشته خود پشتیبانی کنید.

29. افزودن لینک به صفحات مرتبط داخلی. در این نقطه از بهینه سازی مطلب خود بایستی لینک هایی را به دیگر نوشته ها و صفحات وبسایت خود بسازید.

سئو چیست و چگونه می‌توان از این طریق ترافیک بیشتری داشت؟

30. افزودن لینک به دیگر صفحات باکیفیت. افزودن لینک های خروجی و باکیفیت به دیگر وبسایت های باکیفیت به وبسایت شما اعتبار خواهد بخشید.

31. لینک خروجی نوشته خود را در صفحه جدید باز کنید. تنظیم کنید که کاربران با کلیک بر روی لینک خروجی، لینک جدید را در صفحه جدید ببینند تا از این طریق بتوانید خوانندگان خود را در وبسایت خود نگاه دارید.

32. با روش دعوت به عمل نوشته خود را پایان دهید. به این دلیل که نوشته های خوب هدفی را دنبال می کنند، به این صورت کار خود را پایان بخشید که در واقع می خواهید به خوانندگان‌تان بگویید که سپس چه کنند.

33. تیترهای بیشتری بنویسید و یکی را انتخاب کنید. به تیتر خود بازگشته و چند نسخه جدید از تیتر خود بنویسید که قدرتمندتر و مرتبط‌تر باشند. بهترین تیتر را از بین گزینه های خود برگزینید. مطمئن شوید که کلمه کلیدی اصلی در آن به کار رفته است. تیتر نهایی شما بایستی زیر 60 کاراکتر باشد تا به صورت کامل در موتورهای جستجو به نمایش درآید.

34. برای اشتراک در شبکه های اجتماعی بهینه باشید. خوانندگان را به پخش نوشته‌تان با ساخت محتوای قابل اشتراک گذاری از طریق آیکن های شبکه های اجتماعی ترغیب کنید.

35. ویرایش بیشتر و نهایی را بر روی نوشته خود صورت دهید. نوشته خود را به صورت کامل بررسی کرده و به دنبال خطاهای نگارشی و لغوی باشید. تا زمانیکه نوشته خود را به صورت کامل بررسی و ویرایش نکردید اقدام به انتشار آن نکنید.

36. سئو صفحه را بررسی کنید. وقتیکه نوشته خود را منتشر کردید مطمئن شوید که هیچ نکته ای در خصوص بهینه سازی مطالب را از قلم نیانداخته اید. اینکار را با ابزارهای رایگان انجام دهید.

content seo

دقت داشته باشید که بهینه سازی مطالب نقش تعیین کننده ای در افزایش کیفیت نهایی نوشته و وبسایت شما ایفا می کند. پس حتما موارد بالا را در نوشته خود اعمال کرده و مطابق آن نوشته خود را در نهایت منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question