اشتباه در سئو

بهینه سازی برای موتور جستجو (SEO) یکی از موثرترین روش ها برای تولید ترافیک برای وبسایت‌تان است. اما اشتباه در سئو، نتایج عکسی برای محتوا و کیفیت وبسایت‌تان در پی خواهد داشت.

خبر خوب این است که یافتن این اشتباهات و اجتناب از آنها در سئو آسان است. برای مثال، نمونه‌ای از اشتباه در سئو تلاش برای دریافت رتبه برای کلمه کلیدی اشتباه و عدم موفقیت در رساندن کاربران به محتوا است. اجتناب از این اشتباهات در کار با سئو می تواند باعث افزایش و بهبود کیفیت سئو و بازدید وبسایت شود.

  1. تلاش برای دریافت رتبه برای کلمات کلیدی اشتباه arrow
  2. ساختار ضعیف لینک سازی داخلی arrow
  3. عدم موفقیت در هدفگیری مخاطبین متناسب با محتوا arrow
  4. نداشتن CTA (دعوت به عمل) شفافarrow
  5. نادیده گرفتن پیشنهادات افزونه های بهبود سئو arrow

1. تلاش برای دریافت رتبه برای کلمات کلیدی اشتباه

کلمات کلیدی بخش اساسی در سئو محسوب می شوند. موثرترین کلمات کلیدی با عبارات جستجو شده همخوانی خواهند داشت. بهرحال همیشه دستیابی به این هدف کار آسانی نیست. اغلب کاربران کلمات کلیدی را به اشتباه انتخاب می کنند یا تلاش می کنند کلمه کلیدی را برای مخاطبین نادرست رتبه بندی کنند.

سئو چیست و چگونه می‌توان از این طریق ترافیک بیشتری داشت؟

مساله دیگر انتخاب کلمات کلیدی با ترافیک بسیار بالا است. برخی اوقات مالکین وبسایت به سراغ کلمات کلیدی می روند که خیلی عمومیت دارند و این بدان معناست که محتوای‌شان اغلب اوقات در میان سیلی از رقبا گم می شود.

به همین دلیل بهتر است از کلمات کلیدی اندکی طولانی تر استفاده کنید. برای شروع بایستی تا 6 کلمه و کاملا مشخص باشند. اگرچه که برای چنین عباراتی جستجوی کمتری از جانب کاربران رخ می دهد، اما مخاطبین مشخصی دارد و اغلب رتبه بندی برای آن کلمه کلیدی ساده تر است.

استفاده از این حربه تا زمانی که authority وبسایت شما رشد کند، روش خوبی به حساب می آید.

google ads

همچنین بسیار مهم است که برای اینکار اندکی جستجو کنید. به این منظور  استفاده از ابزاری مانند Google Keyword Planner بسیار مناسب و کارآمد است. با استفاده از این ابزار می توانید ببیند که کلمه کلیدی مدنظر شما چندبار جستجو شده و همچنین جایگزین های برای این کلمات کلیدی به شما پیشنهاد می شود. با استفاده از این اطلاعات می توانید بهترین کلمه کلیدی را برای محتوای خود بیابید.

2. ساختار ضعیف لینک سازی داخلی

لینک هایی که داخل محتوای خود به کار می برید، فقط برای خوانندگان‌تان نیست. این لینک ها برای موتورهای جستجو نیز هستند چرا که از آنها برای شناسایی مهمترین صفحات‌تان استفاده می شود. وقتیکه محتواسازان در درنظرگرفتن لینک در محتوا ناموفق هستند یا این مرحله را نادیده می گیرند، به شکل غیرعمدی قطعا تاثیر منفی بر سئو وبسایت خود خواهند گذارد.

لینک سازی در سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

وقتیکه محتوایی ایجاد می کنید مهم است که چند لینک هم در متن به کار ببرید. این لینک ها بایستی به محتوای بیرونی و همچنین دیگر صفحات وبسایت خودتان لینک شوند. وقتیکه لینک سازی صورت می گیرد بایستی تا حد امکان طبیعی و شفاف باشد.

این نوع لینک ها برای افزایش کیفیت سئو قطعا مهم هستند، چرا که نه تنها کاربران را در وبسایت‌تان حفظ می کنند بلکه مسیر شفافی را برای صفحات دیگر و محتوای بیشتر برای کاربران ارایه می کنند.

3. عدم موفقیت در هدفگیری مخاطبین متناسب با محتوا

محتوای شما در واقع چرخ محرک وبسایت شماست. کلا هرچه محتوای بهتری داشته باشید، ترافیک بیشتری را به خود جلب کرده و رتبه بندی جستجوی بالاتری خواهید داشت. در عوض هرگاه مخاطبین اشتباهی را هدف بگیرید نصیبی از این ترافیک نخواهید برد.

وقتیکه موتورهای جستجو محتوای شما را مرجع و پربار می بینند به آن رتبه بالاتری می دهند. برای مثال، دیجی‌کالا چهره شاخص عرصه فروش اینترنتی است و وبسایت آن نیز در بسیاری از موتورهای جستجو رتبه اول را دارد.

رتبه الکسا: بهبود و افزایش رتبه

وقتیکه نوشته ضعیفی دارید یا اینکه به اندازه کافی روی آن نوشته کار نشده، تقریبا می شود گفت محال است که حتی انتظار داشته باشید که یک موتور جستجو محتوای شما را نسبت به محتوای دیجی‌کالا ارجح بداند. برای اینکه بتوانید جایگاه مناسبی در یک موتور جستجو داشته باشید بایستی محتوایی متقاعدکننده بسازید.

برای نوشتن محتوایی باکیفیت، بایستی ارتباطی بین موضوعات محبوب و شیوه نگارش جذاب برقرار کنید. بایستی همراه با اطلاعات مفید همچنین اولین باشید. محتوای شما بایستی جذاب باشد و پیام روشنی داشته باشد. در واقع نوشتن محتوای درجه یک در موضوعی مشخص همان چیزی است که بایستی هدف شما باشد.

4. نداشتن CTA (دعوت به عمل) شفاف

Call to Action یا دعوت به عمل شما به کاربران می گوید که چه کاری بایستی انجام دهند و بعدا نیز چه کاری قرار است انجام شود. به علاوه، کاربران را تشویق به کلیک بر روی لینک هایی به صفحات مفیدتر می کنند. علاوه بر بهبود نرخ بانس ریت، به موتورهای جستجو هدف روشنی در خصوص هر صفحه از وبسایت می دهند که در سئو امریست ضروری.

راهنمای جامع ارتقای سئو وردپرس و افزایش بازدید

وقتیکه CTA روشنی ندارید، درصد اندکی از کاربرانی که به سراغ محتوای شما می آیند، به محتوای بعدی شما مراجعه می کنند.

5. نادیده گرفتن پیشنهادات افزونه های بهبود سئو

یکی از موثرترین ابزارهای ارتقای کیفیت سئو برای محتوا استفاده از افزونه هایی است که تحلیل هایی در زمینه سئو ارایه می کنند مانند افزونه یوست سئو. بهرحال با وجود استفاده از این نوع ابزارها، عدم توجه به پیشنهادات این افزونه نمی تواند کار زیادی برای بهبود کیفیت سئو وبسایت شما صورت دهد.

سئو رکن اساسی رشد بازدیدکننده وبسایت محسوب می شود. از این رو، مهم است که اشتباه در سئو مرتکب نشویم چرا که تاثیر مستقیم و منفی بر کسب و کار ما خواهد گذارد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question